Trupe bune prin Romania

Februarie 26, 2009

De vreo 3 ani incoace au inceput sa apara trupe bune in Romania si sa se organizeze festivaluri din ce in ce mai bune si mai mari.Asta e dovada ca cineva „acolo sus” se gandeste si la noi.Nu mai trebuie sa cheltuim sume exorbitante sa mergem in strainatate la cate un concert bun si putem astefel pentru sume mai „modeste” sa ne imbogatim bagajul cultural.

Primul astfel de festival a fost Coke Live in 2007.Din pacate pe vremea aia nu prea stiam eu ce sunt concertele si nu m-am dus decat la ziua a 3-a cu The Rasmus si Prodigy.Din punctu meu de vedere a fost cel mai bun concert la care am participat.Atmosfera era incendiara, toata insula era plina numai de oameni normali, nu tu tigani nu tu hoti ( chiar daca au fost si niste punkisti asta nu conteaza).Asta a fost efectul „pretului”.Pentru ca nimeni care nu intelege muzica aia nu ar fi data atatia bani ( 80 Ron doar pentru o zi) doar ca sa se duca sa faca scandal sau sa fure ceva.De atunci am invatat ca concertele bune sunt cele scumpe si nu conteaza doar formatiile care canta.

Conteaza totul, de la organizarea scenei, efectele speciale, atmosfera, cei din jurul tau, standurile cu bere si mancare, paza, totul conteaza pentru un eveniment perfect.Si cel mai important am uitat, prezervativele gratis care le primesti.

Dupa Coke Live tot in 2007 a urmat Bestival.Mi-am luat bilet impreuna cu un var prin alianta la toate cele 3 zile.Din pacate era vara si pana seara la formatiile pe placu meu am stat in soare si am admirat gagicile.Trebuie sa recunosc ca au fost foarte multe si foarte bune.La Bestival din cei pe care mi-i amintesc au fost Marlyn Manson care a facut un super show cantand cu Alice Cooper, si Faithless in timpul caruia am vazut cel mai frumos foc de artificii la un concert.Tot in vara aia am fost si la NOFX, unde mai mult mi-a placut sa stau cu prietenii decat concertul in sine.

Anul urmator din motive pe care nu le cunosc Coke Live nu s-a mai organizat.Bestival si-a schimbat numele in B’estfest si a mai adaugat o zi de after party.Pentru ca nu am avut bani nu m-am dus decat la acea ultima zi unde au cantat Judas Priest si alte formatii romanesti care nu prea m-au impresionat.Dupa aceea a fost concertul Metallica care a inregistrat cel mai mare succes si cele mai mari magarii.Bilete vandute la supra pret si zeci de fani ramasi pe afara.Eu nu m-am dus pentru ca sincer nu-mi plac Metallica si oricum eram plecat in perioada aia.Pe la sfarsitul vacantei a fost un super concert cu Iron Maiden si Trooper.Iron Maiden au fost exceptionali cu scene clasice din diferite turnee memorabile si o gramada de fani veniti de prin alte tari.A fost un schimb de cultura frumos la concert si locurile la gazon A s-au vandut ca painea calda.

Anul asta a inceput si mai bine.Pe 9 februarie un mic concert in Becker Brau.Caliban, Eluveitie si Kreator au fost marii scenei.Atmosfera a fost si mai buna datorita productiei proprie de bere din club.O bere amara si buna, care si-a meritat toti banii.Din ce se anunta la Cluj vin cradle of fitlh cu moonspell, turisas, unleashed si rotting christ.Festivalul ROck City Open Air, primul de acest gen in Romania va fi in perioada 20-23 august 2009.2 scene mari, una mica,peste  60 de formatii in 4 zile, concursuri si multe altele.Dupa cum suna se promite a fi cel mai bun eveniment din Romania de pana acum.Desigur ca multe dintre formatii vor fi mici si necunscute dar oricine trebuie sa inceapa de undeva.Printre greii care vor concerta se anunta amon amarth, lake of tears, onslaugh si agathodaimon.Cele neconfirmate inca sunt EXODUS, MAYHEM,IMMORTAL,SODOM,KREATOR si MY DYING BRIDE.Sa speram ca organizatorii ii vor putea aduce pe toti.

Ca incheiere vor veni si Depeche Mode din nou in Romania pe 16 mai.Banuiesc ca pe langa astea mari vor fi multe alte concerte mici si frumoase care isi vor gasi timpul in calendarul celor insetati de bun gust si de muzica buna.Sa speram ca traditia se va pastra si anul urmator va fi unul si mai bun din punct de vedere al concertelor.

One Response to “Trupe bune prin Romania”

  1. Satan Says:

    Dudeee sper sa nu ratam niciunul! 🙂


Lasă un răspuns

